Як зробити електросамокат – покрокова інструкція з фотографіями

електросамокат своїми руками

В інтернеті зараз є досить багато пропозицій для покупки електричних самокатів різної потужності, дизайну і розмірів. Але їх вартість часто не всім по кишені. Як відомо, найдешевший спосіб отримати будь-яку річ – це створити її власними руками, використовуючи тільки вихідні матеріали, підручний інструмент і б/удеталі інших пристроїв.

Ось невелика покрокова інструкція про те, як зібрати власний електросамокат своїми руками з мінімальними вкладеннями.

Зміст:

Крок 1: Деталі й інструменти
1.1 Деталі
1.2 Інструменти
Крок 2: Підбір бази для скутера
Крок 3: Задня підвіска
Крок 4: Вилка
Крок 5: Колеса
Крок 6: Коробка передач
Крок 7: Натягувач ланцюга
Крок 8: Гальмо
Крок 9: Руль
Крок 10: Рама (основа)
Крок 11: Монтаж і підключення електроніки
Крок 12: Акумулятор
Крок 13: Тримач батареї
Крок 14: Завершальний етап збірки
Відео

Скутер розрахований на максимальну швидкість близько 30 км на годину, буде мати близько 3 кінських сил і зможе їхати на одному заряді приблизно 18-20 км.

Крок 1: Деталі й інструменти

Нижче представлений базовий набір найбільш важливих використовуваних компонентів (деталей) і необхідних інструментів. Наскільки це можливо, максимально запасіться б/у деталями від різних електричних приладів, які найчастіше припадають пилом на вашому горищі або в гаражі.

Як зробити хороший електросамокат, і що вам для цього знадобиться:

  • Колеса – 12,5-дюймові низькошвидкісні пневматичні.
  • Мотор – 3x CIM.
  • Мотор 2.5 CIM

  • Коробка передач. CIM є двигуни з високою швидкістю і низьким обертовим моментом, тому в додаток до скорочення оборотів від ланцюгового приводу потрібно коробка передач. Як варіант підійде franken, або Andy Mark Toughboxes (з 2005 року випуску).
  • Контролер двигуна + дросель – цілком підійде контролер Kelly KDS72200E, 72V, 120 A, 200A.

  • Акумулятори – 8 шт. (Кількість залежить від необхідної потужності).
  • Алюмінієвий кут, канал, плоский стержень різних розмірів.
  • Амортизатори – підійдуть два задніх амортизатора від гірських велосипедів.

  • Задній амортизатор від велосипеда
  • Гайки, болти, шпильки, шайби і саморізи – безліч різних розмірів.
  • 1/2 “шпилька – 1-2 м і гайки для неї.
  • 1/2 »8 мм стрижень з нержавіючої сталі + валкові хомути – для опорних точок в підвісці.
  • Вимикач живлення.

  • Тримач запобіжника, запобіжник.
  • Коннектори високого струму.

Інструменти:

  • Дриль / шуруповерт – з великою кількістю біт.
  • Стрічкова пила (якщо є) – з металевими ріжучими лезами.
  • Токарний верстат – не обов’язково, але він забезпечить свердління точно вирівняних отворів набагато простіше, ніж з ручним свердлом.
  • Шліфувальна машинка – для згладжування гострих кутів.
  • Пальники факельні і алюмінієво-цинкові паяльні палички.
  • Великий асортимент затискачів.
  • Паяльник + припій – один з дуже товстим наконечником для пайки великих роз’ємів живлення і батарей, і змінне жало для більш тонкої роботи.
  • Зарядний пристрій для літієвого акумулятора з блоком живлення.

  • Зарядка для акумулятора електросамоката
  • Як мінімум 2 розвідних ключа і набір комбінованих від 10 до 26 номера.

Крок 2: Підбір бази для скутера

Виготовлення нового саморобного електричного самоката необхідно починати з основи – рами колишнього звичайного скутера. Підійде основа від будь-якого класичного скутера Razor, особливо передня і задня підвіски коліс, в яких використовуються пружини і амортизатори, а не гума, при цьому він має більш елегантний механізм складання. Переробка звичайного самоката в електросамокат – це найпростіший спосіб, але виникне проблема з місцем для підвісного обладнання.

Колеса навряд чи вийде використовувати старі. Вони, як правило, завжди стерті, а підшипники розбовтані або зламані. Так що базові колеса доведеться купити нові (краще зі змінними шинами). Підбираючи раму і колеса, врахуйте, що майбутня конструкція повинна підніматися на 10-15 см від поверхні землі при змонтованих колесах.

Крок 3: Задня підвіска

Щоб розмістити хороші колеса, знадобиться зібрати абсолютно нову задню підвіску з алюмінію. Тут стануть в нагоді декілька дешевих амортизаторів від гірських велосипедів з силою пружин приблизно 250-300 кг / см. Подібні деталі у великій кількості продаються на спеціалізованих ринках / магазинах, так само їх багато і на інтернет аукціонах. Опори для амортизаторів виконуються з 1/4 “, двох 2” і 1 “U-подібного каналу алюмінію.

Крок 4: Вилка

Як і задня підвіска, вилка і передня підвіска також піддадуться значній модернізації через нові колеса. Тут також можна використовувати пружини і амортизатори з вилки гірського велосипеда для створення нової пари амортизаторів з шарнірами на кожному кінці. Якщо ви після цих кількох кроків вже передумали стврювати електросамокат, то радимо глянути на велосипеды в Экстрем Стайл, та обрати готовий надійний велосипед.

Повернемося до теми самокату своїми руками. Така конструкція набагато простіша і надійніша телескопічної вилки. Переднє колесо при такій конструкції можна легко центрувати перед віссю рульової колонки. Дуже важливо встановити колесо трохи висунутим вперед – це значно збільшить кермові характеристики. Не бійтеся підняти передню частину скутера ще на пару сантиметрів, якщо це знадобиться.

Крок 5: Колеса

Щоб зафіксувати колеса на решті частини самоката, потрібно виготовити власні осі з 1/2 »різьбових стрижнів (шпильок) та відповідних гайок. Внутрішній діаметр колісних підшипників підійде 5/8 “, тому, щоб отримати 1/2” вісь, яка буде щільно прилягати до підшипників, знадобляться відповідні підкладки. Виробники електросамокатів виконують свої деталі унікальними, невідповідними для інших моделей. Тому вибір коліс у вас буде досить великий.Колесо від самоката

Гайки пригвинчуються один до одного, поки їх фланці не притронуться до зовнішньої сторони підшипників колеса. Щоб зафіксувати розпірки на місці, додатково нагвинчується друга гайка. Щоб зафіксувати кожне колесо на рамі, використовуються ще чотири гайки.

Крок 6: Коробка передач

Оскільки мотори CIM, які ми плануємо використовувати, є відносно високошвидкісними двигунами з малим обертовим моментом, необхідна коробка передач, щоб знизити вихідну швидкість двигунів до прийнятного рівня. Саморобний електросамокат, виконаний своїми руками, не зможе працювати без коробки передач: це не іграшкова машинка, тут потрібно забезпечити плавний старт.

В принципі, підійде будь-яка двоступенева коробка передач. Знову ж, підбираємо б/у за мінімальну ціну. Вирізаємо редуктори, щоб позбутися від якомога більшої кількості втраченого простору і повністю прибираємо корпус, щоб отримати 3-моторну коробку передач з одним вихідним валом.

Редуктор встановлюємо на скутері, використовуючи оригінальні отвори для болтів, вбудовані в коробку передач, і деякі деталі з алюмінієвого куточка, прикріплені болтами до рами скутера. Нарешті, до вихідного валу прикріплюється 21 зубчаста зірочка для ланцюга №35.

Крок 7: Натягувач ланцюга

Найскладнішою частиною майбутнього електричного самоката в плані монтажу та подальшої настройки є натягувач ланцюга. Через його розташування, при стисненні підвіски скутера, ефективна довжина ланцюга між зірочкою на коробці передач і зірочкою на задньому колесі збільшується. Він повинен зберігати (компенсувати) додаткову натяжку ланцюга. На додаток до Натяжитель цепи, скутеру потрібна була і неодружена зірочка.

При русі по нерівній поверхні, стрибках або незначних ударах корпусу, ланцюг може злітати з задньої зірочки. Щоб цього не відбувалося, доведеться виточити спеціальний обмежувач. Побудувати електросамокат своїми руками зі звичайного шуруповерта вийде: надто маленький обертальний момент.

Крок 8: Гальмо

Двигуни і приводні ланцюги – це звичайно добре, але можливість вчасно зупинити свій самокат ще важливіше. Оскільки ротори дискових гальм – це просто великі обертові металеві диски, прикріплені до колеса, то можна просто використовувати провідну зірочку колеса в якості дискового гальма.

Необхідно буде побудувати супорт для захоплення зірочки з алюмінієвого блоку. Для цього використовуємо алюмінієвий U-подібнийканал, дві гальмівні колодки, пружини і кілька болтів. Колодки можна брати абсолютно будь-які – це гоночний болід.

Праву гальмівну колодку закріплюємо на стрижні, який проходить через супорт, пружини і алюмінієву раму підвіски. Оскільки пружина розширюється посередині, гальмо неактивний, і при необхідності гальмівний кабель тягне дві половинки супорта в напрямку один до одного так, що вони обидва рухаються до зірочки і стискають її з обох сторін, забезпечуючи гальмування.

Крок 9:Кермо

Для більшого і впевненого контролю нам знадобиться ширше кермо, адже колеса у нас будуть досить широкі. Легко підійде практично будь-який кермо як від радянської моделі, так і від сучасних гірських велосипедів.

Фіксуємо його на рульовій колонці, попередньо відрегулювати затискач алюмінієвої скобою з болтової затягуванням. Якщо кермо буде досить товстим, то в ньому з легкістю можна розмістити дросель і датчик холу.

Крок 10: Рама (основа)

Як зробити електросамокат з самого звичайного самоката? Оригінальна рама від стандартного Райзер скутера буде досить мала. Її можна використовувати як основний майданчик для кріплення додаткової поверхні з полегшених матеріалів. Це забезпечить більше місця для підвішування компонентів, таких як батареї. Нову поверхню можна виконати з вуглецевого волокна або високоміцного пластика – це значно збільшить її зносостійкість. Нову основу пригвинчуємо зверху старої, гвинтами з нержавіючої сталі з потайною головкою.

Крок 11: Монтаж і підключення електроніки

Контролер електродвигуна встановлюємо на лицьовій стороні коробки передач на максимально близькій відстані від алюмінієвого кута рами, щоб залишити якомога більше місця для батарей. Перемикач живлення прикріплюємо болтами безпосередньо до палубі скутера, в той час як тримач запобіжника і сам запобіжник прикріплюємо болтами до нижньої частини рами (можна використовувати алюмінієвий кут або канал). Краще використовувати запобіжник на 200А, так як такий струм є піковим струмом двигуна.

Всі електричні з’єднання повинні бути підключені за допомогою міцних сполучних струмопровідних роз’ємів. Схеми електросамоката своїми руками і креслення підключень можна легко знайти в інтернеті для різних типів двигунів, коробок передач і акумуляторів будь-якої потужності.

Крок 12: Акумулятор

Для максимального полегшення ваги всієї конструкції і запасу енергії оптимальним варіантом буде використовувати літієві полімерні батареї 5 Ah (наприклад LiPo від HobbyKing).

При такому обсязі досить буде 8 батарей, ще одну беремо як запасну. У великих партіях часто трапляються браковані елементи. Їх звичайно можна буде потім замінити в магазині на нову батарею, але краще відразу взяти з запасом. У підсумку ми отримаємо батарею з характеристиками приблизно в 60В і близько 600 Вт вихідної потужності.

Крок 13: Тримач батареї

Збірка для електросамоката своїми руками не буде завершена без прикріпленої до нього батареї. При цьому необхідно продумати можливість швидкої заміни джерел живлення. Щоб встановити батареї на раму скутера, споруджуємо невелику алюмінієву або пластикову коробку.

Краще, звичайно, використовувати полікарбонат і обклеїти його вуглецевим волокном для більшої міцності. Фіксувати коробку потрібно обов’язково болтами з потайною головкою, щоб при русі її голівка не чіплялася за ноги і не виступала на поверхні рами.

Крок 14: Завершальний етап збірки

Фінальним етапом буде збірка і спайка всієї конструкції разом. Для цього використовуємо шуруповерт з бітами, ріжкові ключі і викрутку. Щільно затягуємо всі болтові з’єднання, двічі їх перевіряємо.

На цьому й закінчимо – збірка електросамоката своїми власними руками закінчена, можна вирушати на перші польові випробування, після чого доопрацьовувати або вдосконалити отриману модель.

Відео

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.