Це короткий огляд того, що вам знадобиться для створення не дорогого лонгборда, який зможе позмагатися з комерційними конкурентами, вартість яких може доходити до $2000. Лонгборд який я зробив розвиває швидкість до 42 км/год, і на ньому можна проїхати до 10 км без підзарядки. Нижче відео мого тест драйву.
Хочеться сказати пару слів про дизайн/конструкцію. Вам ймовірно знадобиться її трохи змінити, так як конструкція як виявилася не дуже вдала і годиться тільки як прототип. Найближчим часом я планую її змінити, в останньому кроці цій інструкції я опишу це більш детально. Не забувайте вдягати шолом і захисну екіпіровку, коли ганяєте на такому борді, так як падіння може бути болючим і заподіяти травми.
Крок 1: Вибір платформи
Платформа для створення лонгборда своїми руками стабільніша платформи скейтборду, тому саме її ми і будемо робити. Вона повинна бути цільною, трохи зігнутої до верху і знаходиться вище коліс, щоб знизу вистачало місце для електроніки. На діаграмі з фото номер 1 видно всі варіанти положення платформи, нас цікавить самий верхній.
Що стосується коліс, то знадобляться колеса з відносно великим діаметром і середньої м’якості щоб поїздка була приємною.
Саму платформу можна купити вже в готовому варіанті, я ж вирішив зробити самостійно, як показано на фото. Для цього знадобиться деревина, наприклад береза, затискачі, і пила, щоб вирізати форму. Більш докладно весь процес складання відображений на відео (див фінальний крок).
Крок 2: Електроніка
Повний набір всієї електроніки можна купити це заощадити трохи часу на підборі підходящих компонентів, і точно буде працювати.
Мотор може бути як один, так і два, але як правило одного достатньо. Подвійний мотор дозволить без зусиль підійматися в гору, але й істотно підвищить вартість борда. Сам движок для борда повинен бути досить потужним і володіти високим крутним моментом. Зазвичай використовуються безщіточні движки для літаків на радіоуправлінні.
Батарея. Більшість використовує літій-полімерні акумулятори (LiPo). Вони дають гарну потужність при невеликому розмірі і вазі. Однак за ними потрібен хороший догляд (Не заряджайте довше ніж потрібно, і не залишати на довгий час в розрядженому стані), т.к вони можуть возгораться і сама батарея може виходити з ладу. В якості альтернативи можна розглянути літій-залізо-фосфатний акумулятор (LiFePO4), з ним менше клопоту, а енергії по колишньому цілком достатньо. Батарею можна купити на сайті HobbyKing, я використав 2 батареї 4S1P 25C 5000mah, 4S1P – значить 4 банки (4S), які формують один блок (1P) але 6S більш ніж достатньо і виходить дешевше.
Крок 3: Система приводу
Шківи для приводу можна купити онлайн, або в вашому місцевому магазині радіотехніки. Я використовував шківи на 36 і 14 зубців з шириною для ремінця 8мм.
Крок 4: Захисний контейнер
Щоб захистити електроніку нам знадобиться захисний кожух. Щоб визначити його розміри, я виклав всі компоненти на аркуш паперу, так, щоб вони лежали якомога більш компактно, і обвів їх контуром. Сам кожух був зроблений з алюмінію. Як видно, він не цілісний, і по краях має сітку. Зроблено це для того, щоб деталі, котрі нагріваються при русі могли б охолоджуватися повітрям.
Крок 5: Полетіли
Ну от здається і все. Прискорений процес складання можна подивитися в цьому відео:
Через деякий час використання, у мене з’явилися думки щодо поліпшення борда. По-перше, після того як я зробив лонгборд своїми руками, я б зменшив розмір дошки або використовував би вуглепластик. Лонгборд вийшов досить важким і великим, на ньому не так то просто стрибати.
Я б не використовував літій-полімерний акумулятор. Хоча він досить потужний і важить трохи, я весь час турбувався про його стан, плюс борд доводиться розбирати для його підзарядки. Замість нього я б використав літій-залізо-фосфатний акумулятор (LiFe) з роз’ємом для підзарядки.
Також я би встановив колеса більшого розміру, і використовував би пневматичні шини.
Робити лонгборд власноруч було досить весело, так що все у ваших руках!